Τα τρία μυστικά για επιτυχημένες ανταλλαγές

 

secret

…Το λεμονοδάσος του Γαλατά είναι όμορφο, ήσυχο και χαλαρωτικό. Για κάποιον όμως που βαρέθηκε τη στεριά και ονειρεύεται να αφήσει το Γαλατά και να αρμενίζει τις θάλασσες, ένα φουσκωτό είναι σίγουρα πιο χρήσιμο. Έτσι ένα λεμονοπερίβολο άλλαξε χέρια μ’ ένα φουσκωτό και δύο ικανοποιημένα μέλη κάνουν τ’ όνειρό τους πραγματικότητα.

…Ένα παλιό σπίτι στη Σέριφο με απίστευτη θέα στο απέραντο γαλάζιο. Μία ανάγκη για ένα τριήμερο διακοπών και άλλη μία ανάγκη για βάψιμο και μερεμέτια στο παλιό αρχοντικό. Δύο ανάγκες που συνδυάστηκαν αρμονικά ώστε όλοι να πάρουν αυτό που θέλουν.

…Αθλητισμός και ομορφιά. Έννοιες συμπληρωματικές; Σίγουρα για τα δύο μέλη της πλατφόρμας που αντάλλαξαν ένα μαργαριταρένιο κολιέ μ’ ένα πολυόργανο γυμναστικής, προάγοντας ταυτόχρονα και τον αθλητισμό και την ομορφιά!

…Εργένικη ζωή vs. Οικογενειακή ζωή. Κάποια αποφασίζει να «νοικοκυρευτεί» την ίδια στιγμή που κάποια άλλη αποφασίζει να ζήσει όπως οι singles στο Manhattan κι έτσι μία κουζίνα Πίτσος ανταλλάσσεται με το box set όλων των σεζόν του Sex and the City!

Η λίστα είναι μακρά και διασκεδαστική. Οι ανταλλαγές μεταξύ ανομοιογενών αγαθών και υπηρεσιών αποτελούν απόδειξη για την χωρίς όρια δύναμη της ανταλλακτικής οικονομίας. Όσο η κοινότητα της tradenow μεγαλώνει, τόσο οι δεξιότητες και ικανότητες που οδηγούν σε επιτυχημένες ανταλλαγές γίνονται εμφανείς στα μέλη εκείνα που εμπιστεύονται καθημερινά την έννοια της ανταλλαγής και την πλατφόρμα για να κερδίσουν. Τόσο οι ολοκληρωμένες συναλλαγές, όσο και αυτές που δεν ευδοκίμησαν τελικώς, αποτελούν μαθήματα που, αν κάποιος έχει την όρεξη να μάθει, κάνουν την όλη διαδικασία πολύ πιο αποτελεσματική και αποδοτική στο μέλλον.

Συζητήσαμε, ρωτήσαμε, μάθαμε και σας παραθέτουμε τους 3 παράγοντες που, κατά τη γνώμη των ειδικών, «μετράνε» περισσότερο και εγγυημένα θα σας ανεβάσουν επίπεδο! Αν περιμένετε ν’ ακούσετε μαγικά ή εξωτικά μυστικά, ίσως απογοητευθείτε. Η μόνη μαγεία στον κόσμο της ανταλλακτικής οικονομίας είναι η απλότητά της και η κοινή λογική στην οποία βασίζεται.

1 – Κάνετε έρευνα αγοράςmarket-research1

Αν είστε επιχειρηματίας, προφανώς γνωρίζετε τι χρεώνετε για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε, οπότε δεν υπάρχει θέμα. Αν όμως είστε ιδιώτης και θέλετε να αναρτήσετε στα Έχω σας το παλιό σας ποδήλατο, το στερεοφωνικό σας, μία ώρα θεραπευτικού μασάζ ή το ότι δέχεστε να κρατάτε μωρά όλα τα απογεύματα της εβδομάδας, πρέπει να προσπαθήσετε να μάθετε την αξία αυτών των προϊόντων / υπηρεσιών προκειμένου να είστε ανταγωνιστικοί και να αυξήσετε την πιθανότητα ολοκληρωμένων ανταλλαγών κατά πολύ. Πώς θα το κάνετε αυτό;

Αν πρόκειται για προϊόν, ξεκινάτε με το αν είναι καινούριο ή μεταχειρισμένο, τρέχον ή παλιό μοντέλο, συλλεκτικό ή όχι. Αναλόγως, ψάχνετε διαδικτυακά τις τιμές είτε σε εμπορικά καταστήματα είτε σε ιστότοπους αγγελιών ή δημοπρασιών. Υπολογίζετε πάντα τυχόν μεταφορικά, ιδίως για ογκώδη, βαριά ή πολύτιμα αντικείμενα, καθώς μπορεί να προκύψει διαφορά υπέρ σας ή εις βάρος σας από εκεί. Τέλος, αναλόγως με την κατάσταση του προϊόντος που θέλετε να πουλήσετε, διαμορφώνετε την τιμή ώστε να φύγει γρήγορα (αν αυτός είναι ο πρωταρχικός σας σκοπός) ή να φύγει στην ανώτατη δυνατή τιμή. Ιδανικά, μία καλή έρευνα θα σας επιτρέψει να τιμολογήσετε έτσι ώστε το προϊόν να φύγει στο βέλτιστο συνδυασμό χρόνου και τιμής.

Αν πρόκειται για υπηρεσία, η διαδικασία είναι πάνω κάτω η ίδια, αλλά είναι λίγο πιο φλου, ειδικά για υπηρεσίες που δεν είναι πολύ διαδεδομένες. Παρ’ όλα ταύτα, υπάρχουν στο διαδίκτυο ιστότοποι (ελληνικοί και ξένοι) όπου προσφέρονται υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα babysitting, μεταφράσεις και άλλες. Βέβαια, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αγορά που χρησιμοποιείτε για την έρευνα, καθώς οι υπηρεσίες μπορεί να κοστολογούνται πολύ διαφορετικά σε μία μεγάλη, βαθιά και ανεπτυγμένη αγορά, όπως αυτή των ΗΠΑ, σε σχέση με την Ελλάδα.

Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος που ξοδεύετε ερευνώντας την αγορά πριν την ανάρτησή σας είναι χρόνος καλώς ξοδεμένος!

2 – Δώστε έμφαση στην αξία, όχι στην τιμήprice-vs-value

Αν περιμένετε να βρεθούν αντικείμενα ίσης τιμής για να ολοκληρώσετε μία ανταλλαγή, ενδεχομένως να περιμένετε πολύ! Η τιμή είναι μόνο ένας αριθμός. Η αξία είναι κάτι υποκειμενικό και διαφέρει για τον καθένα μας. Αυτό το γεγονός, αν το αντιληφθείτε και το χρησιμοποιήσετε, μπορεί να δώσει τεράστια ώθηση στις ανταλλαγές σας. Η συμπεριφορά του καταναλωτή είναι κατά τεκμήριο τέτοια που όταν θέλει κάτι πολύ, δεν θα κολλήσει στην τιμή των ανταλλασσόμενων αντικειμένων: γι’ αυτόν, το αντικείμενο που θέλει έχει αξία, ενώ αυτά που έχει και θέλει να διώξει, έχουν μεν τιμή, αλλά η αξία τους για τον ίδιο είναι μικρότερη. Δεν είναι σπάνιο να γίνει ανταλλαγή, όπου πολλά αντικείμενα μπαίνουν στη μία πλευρά της ζυγαριάς για να ισοσταθμίσουν την αξία –και όχι την τιμή- αυτού που το μέλος θέλει διακαώς να αποκτήσει.

Επίσης, ο χρόνος έχει αξία, είναι γνωστό. Χρησιμοποιείστε το χρόνο σας (αν θέλετε να τον διαθέσετε) προς το συμφέρον σας. Είναι σίγουρο ότι υπάρχουν άνθρωποι που αξιολογούν το χρόνο τους πολύ διαφορετικά και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για το δικό σας, είτε πρόκειται για babysitting, είτε για μία βόλτα το σκύλο τους…

3 – Υπομονή, επιμονή κι επαγρύπνησηPersistence-3-feet-from-gold

Δείτε την ανταλλαγή σαν κάτι μόνιμο και όχι μία περιστασιακή ασχολία. Αν το κάνετε αυτό, αφ’ ενός θα δικαιολογήσετε στον εαυτό σας το χρόνο που θα χρειαστεί να ξοδέψετε για να το κάνετε σωστά και αφ’ ετέρου θα έχετε σαφώς καλύτερα αποτελέσματα.

Ξεκινήστε με μία λεπτομερή καταγραφή των αντικειμένων που θα μπορούσατε να αναρτήσετε στα Έχω σας – ποτέ δεν ξέρετε ποιος μπορεί να ενδιαφερθεί για ένα πόστερ, ένα παλιό CD, βιβλία από το Πανεπιστήμιο ή ό,τι άλλο έχετε. Προχωρήστε σε μία σοβαρή και ειλικρινή περιγραφή των αντικειμένων αυτών με χαρακτηριστικές φωτογραφίες. Χρησιμοποιήστε το διαδίκτυο για συλλογή πληροφοριών για τα αντικείμενα εκείνα που σας δυσκολεύουν. Ακούγεται χρονοβόρο (και πιθανώς είναι) αλλά θα το εισπράξετε στο πολλαπλάσιο.

Τσεκάρετε το τι υπάρχει στην πλατφόρμα. Αντικείμενα αναρτώνται συνεχώς και μπορεί να υπάρχει κάτι που ξεχάσατε να αναρτήσετε στα Θέλω σας. Δείτε τι αναρτούν άλλοι χρήστες. Μπορεί να προκύψει η δυνατότητα για μία τριπλή ανταλλαγή προς όφελός σας, δηλαδή να είστε ο ενδιάμεσος μεταξύ δύο άλλων μελών που δεν έχουν κάνει αυτή ακριβώς τη δουλειά που περιγράφεται εδώ!

Κάνετε την περιήγηση στην πλατφόρμα μέρος της καθημερινής σας «βόλτας» στο διαδίκτυο. Όπως λέει και το γνωστό ρητό “You gotta be in it to win it”!

 

 

Υρώ Κιοτσέκογλου

Market Research & Operations



Leave a Reply